WiFi is Essentieel voor Zakelijke Reizigers
Hotel WiFi is een van de belangrijkste voorzieningen voor gasten, volgens een WiFi-studie van Hotel Internet Services. 53% van de gasten meldde dat de kwaliteit van de WiFi van het hotel hun beslissing beïnvloedde om een specifieke hotellocatie of merk te boeken. Gasten hebben specifieke behoeften van het WiFi-netwerk van het hotel; degenen die voor zaken reizen zijn afhankelijk van WiFi om in contact te blijven met teamleden via e-mail en videoconferenties. Zakelijke reizigers zijn afhankelijk van een hotelnetwerk dat hen in staat stelt om kritieke werkfuncties uit te voeren zonder vertragingen of onderbrekingen. Sinds de pandemie is het werken op afstand ook toegenomen, waarbij 80% van de gasten de WiFi van het hotel gebruikt om op afstand te werken. Een snelle en betrouwbare WiFi-netwerk is essentieel voor deze reizigers, waarbij 64% WiFi gebruikte voor videogesprekken op platformen zoals Zoom en 53% WiFi gebruikte om bestanden te downloaden.
Recreatieve Reizigers Zijn Ook Afhankelijk van WiFi
Gasten die voor hun plezier reizen, willen ook verbinding maken met een betrouwbaar hotelnetwerk dat ononderbroken streaming en toegang tot sociale media biedt tijdens hun hotelverblijf. Gasten hebben hoge verwachtingen van entertainment tijdens hun hotelervaring, 66% gebruikte WiFi om inhoud te streamen van populaire abonnementsproviders zoals Netflix en Amazon, en 72% gaf de voorkeur aan het casten van entertainment van hun persoonlijke apparaten naar de TV van het hotel. Gasten willen een betrouwbaar WiFi-netwerk met voldoende bandbreedte die hen in staat stelt al hun apparaten aan te sluiten, 98% van de gasten reisde met smartphones en 70% reisde met laptops. Hotels moeten ervoor zorgen dat de WiFi-infrastructuur op zijn plaats is om aan deze eisen te voldoen om ervoor te zorgen dat gasten blijven terugkomen.
Betrouwbare WiFi Creëert Merktrouw
Gasten keren waarschijnlijker terug naar hotels die aan hun WiFi-verwachtingen hebben voldaan en zij zijn ook meer geneigd om positieve beoordelingen achter te laten die potentiële klanten kunnen aantrekken. Zorgen dat er voldoende bandbreedte is die gasten ononderbroken diensten biedt gedurende hun gehele verblijf leidt tot meer tevreden gasten. 42% van de ondervraagde gasten voelde dat onderbroken verbindingen en trage internetsnelheden hun grootste klachten waren. Trage snelheden en onderbroken verbindingen kunnen gasten beïnvloeden die video’s willen streamen en ook diensten zoals videoconferenties beïnvloeden. Meer bandbreedte maakt hogere internetsnelheden mogelijk, wat leidt tot een verbeterde gastervaring die resulteert in betere beoordelingen en gasten die waarschijnlijk terugkeren.
Betrouwbare WiFi Verbeterd Hoteloperaties
Betrouwbare WiFi helpt hotels efficiënter te presteren en stelt medewerkers in staat om gastverzoeken beter af te handelen. WiFi is essentieel voor cloudgebaseerde PMS- en POS-systemen, beveiligingssystemen, conciërgediensten en andere bedrijfskritieke functies. Een krachtig WiFi-netwerk is ook essentieel bij het implementeren van mobiele technologie en andere hoteltechnologieën die veel gevraagd worden, zoals mobiel inchecken en mobiele sleutels. Mobiele technologie stelt hotels in staat het incheckproces te stroomlijnen door gasten met hun mobiele apparaten te laten inchecken en toegang te geven tot hun kamers zonder in de rij te staan en zonder papierwerk in te vullen. Deze systemen zijn afhankelijk van een betrouwbaar hotelnetwerk met voldoende bandbreedte.
Waar Moeten Hotels op Letten bij een WiFi-Provider?
De WiFi-service van een hotel is slechts zo goed als de internetprovider die deze ondersteunt. Een ervaren provider zal ervoor zorgen dat uw hotel voldoende bandbreedte heeft en schaalbaarheid, betrouwbaarheid en netwerkbeveiliging biedt. Wifi voor hotels die toegewijd, snel, schaalbaar, betrouwbaar en veilig is, is essentieel.