Het Belang van Wifi voor Hotelgasten

Hotelgasten van vandaag en morgen verschillen aanzienlijk van de reizigers en zakenprofessionals van slechts vijf jaar geleden. Tegenwoordig verwacht men in de hotelindustrie directe mobiele communicatie en connectiviteit. Dit leidt op zijn beurt tot meer tevredenheid en terugkerende gasten aan het einde van hun verblijf.

Slechte draadloze dekking in uw hotel – of het nu 10 of 150 kamers heeft – is geen optie meer voor gasten. Volgens smartbrief.com arriveert 99% van de bezoekers vandaag de dag met minstens één mobiel apparaat in hotels, 45% checkt in met minstens twee mobiele apparaten en 40% reist met drie of meer.

Het kan u verbazen te horen dat slechts 64% van de hotels momenteel wifi-diensten aanbiedt aan hun gasten wanneer ze reizen. Sommige hotels nemen echter de ervaring naar een hoger niveau door niet alleen de dienst aan te bieden, maar ook, in combinatie met Bluetooth en beacon-technologie, hun prestaties op het gebied van klantenservice en werknemersproductiviteit te verbeteren.

Wilt u meer weten? Welnu, met Zebra Technology-oplossingen, een partner van Nova Communications, kunnen ze precies dat doen. Hier is hoe:

Stel u een gast voor die de lobby van uw hotel binnenloopt. Met deze technologie kunt u het moment kennen waarop een nieuwe klant door uw deuren loopt en klaar zijn met een glimlach om hen te bedienen en eventuele vragen te beantwoorden. Sommige gasten geven echter de voorkeur aan snel inchecken, en dat is ook een optie. Ze kunnen de wachtrij voor het inchecken vermijden door dit via hun mobiele apparaat te doen en het proces te voltooien met een mogelijke sleutelloze toegang tot hun kamers. Eenmaal in hun kamers kunnen gasten diensten bestellen met behulp van hun mobiele technologie.

De hotelgasten van vandaag zoeken unieke, opvallende ervaringen van uw hotel – iets dat u onderscheidt van de concurrentie. Toegang tot wifi in het hele pand is het begin van die ervaring – of het nu gratis toegang of geprijsde opties betreft.

Maar zoals hierboven vermeld, profiteren niet alleen klanten van deze technologie. Ook medewerkers hebben er baat bij. Door de technologie ter plaatse te benutten, kunt u en uw team alles gebruiken van mobiele computers voor workforce management tot communicatiemogelijkheden. Het verbinden van personeel met uw gasten, vooral wanneer er verzoeken zijn, maakt gepersonaliseerde ervaringen mogelijk die tevredenheid bij gasten genereren – en potentiële terugkeer voor toekomstige bezoeken.

Uw klanten verwachten hoogwaardige wifi-toegang in uw hele hotel – of het nu in de lobby is of bij het zwembad. Het laatste wat ze willen is afhankelijk zijn van hun gegevens (en de kosten die daarmee gepaard gaan) om die dringende werk-e-mail te verzenden, de nieuwste werkpresentatie te downloaden of hun favoriete programma te streamen.